2014年9月4日星期四

創業還是滄業?

話說我在現職的公司明日便是最後一天了,今次正盡最後努力悠閒地寫 handover document;據聞接替我的新同事將於中秋節之後返工,而我應該就沒有甚麼其他東西要跟進了。今日跟同事食飯,講起公司有咖啡機無汽水機。。。

「不如我 exit interview o個陣建議 HR 添置汽水機啦」
「不過汽水機o的汽水可能都係收返市價喎」
「咁去惠康入貨黎賣囉:一 pack 既汽水圍埋先大約三蚊罐,一罐賣四蚊都有賺阿」
「你真係好有生意頭腦,點解你唔去做生意?」

即係咁,有生意頭腦唔代表適合做生意。而家中學又要讀咩通識教育 (好彩我讀中學o個陣無o的咁o既o野),大學除o左major之外人仲要讀一大堆咩 general education courses,例如我讀過o既就有 Operations Management, Logic, Psychology, Hong Kong Society, Japanese Culture, Stock Market 等等 (仲差o的搞到我 second low);基本上大部分的大學畢業生都總會有各種非主修的知識,所謂的「生意頭腦」就是這些拼湊出黎,流於「眾大學生皆知」的知識而已。

要做生意,第一個問題就來了:錢從何來?借錢?合夥?錢就係第一個要解決的問題,你抽 iBond 至少都要有一萬蚊,做打本做生意就要有十幾至幾十個一萬蚊,俾你揾三萬蚊一個月都三三歸九唔食o野都要過o左三個月試用期先有得叫做做o下生意仔,談何容易?其次就係人脈,做生意又要處理 account、又要 quality control (望下麥樂雞?過期喎!)、又要 human resources management 等等,咁多樣o野除非超人,否則我諗唔到有咩人可以一個人做晒咁多範。

「創業難,守業更難」好簡單一個例子,有一陣子好興一樣o野:whatsapp 話要收錢。人們就立即醜態百出 - 點解收錢會有問題要俾人鬧呢?唔通 software developer 係義工、maintain messaging server 唔駛用電?Publish 個 app 上 iOS Apps Store 或者 Google Pay 亦都有 developer membership fee (iOS 仲要係講緊 $99 美金一年),唔通又係唔駛俾?如果唔係俾 facebook 收購o左,我真係諗唔到對住而家人人守財的心態 whatsapp 係點樣生存到。(可能真係有咩方法o既,不過我諗唔到,證明我唔適合做生意)

另外一個例子,就可以望下我現職處於鰂魚涌公司樓下的食肆 - 一般街邊的茶餐廳一年多便會換鋪,而每次換鋪食飯只會越來越貴。歸究原因就是成本增加 - 例如加租、加人工。好似我咁,你加人工低過通賬?Sorry 除非你工作穩定到好似公務員咁,如果唔係就真係 Game Over 乜都唔駛諗。(好像我現職的公司忽然宣佈唔加人工,對士氣唔多唔少都有影響;不過o個陣我係轉工入去加o左人工,所以就無乜所謂) 唔係話你有錢就做到生意,你之後仲要繼續放錢落去 - 成個模式就好似 Accumulator 同舊制公務員食長俸咁,咪就係你同個世界鬥長命囉。

所以做生意還真是要很多東西要處理,唔係話做就做咁容易。我還三十歲都沒到,我仲想有其他o野 (例如份糧同 iBond) 養o下我,暫時無乜興趣要養其他o野幾十年呢。

沒有留言:

發佈留言